Nem tagadom, szeretem a sört. Finom és hideg. Kellemes nyári és tavaszi napokon a fagyos keserűsége amolyan világmegváltó érzést kelt a fogyasztóban. Ilyenkor születnek a haverokkal a legnagyobb ötletek, amivel bevonulhatnak a történelembe. A sör eljuttatásának módja sokféle lehet, a legalapvetőbbtől (bemegyek a kocsmába és kérek egy korsóval) a legravaszabbakig. Mire gondolok, mint legravaszabb? Ha a továbbra kattintasz, meglátod. Persze csak akkor, ha elmúltál 18:) |
Már régen megtapasztaltam, hogy a legjobb, legjópofább reklámok mindig a sörről szólnak. Vagy csak igényesek, látványban és hangulatban. Emlékeim szerint, a legelső sörreklám amit, mint kisgyerek láttam, az a Soproni Ászok feledhetetlen négyese volt, amit akárhányszor láttam a mindenható televízión nem tudtam megunni.
Ha már Soproninál tartunk, úgy vélem, magyar szemmel ők alkották minden idők egyik legjobb reklámját, aminek láttán szerintem sok magyarnak egyszerre dobbant a szíve. A Sopronisok tudták hol kell kapirgálni, tökéletesen ráéreztek a jó reklám hűsítő ízére. A magyar nemzeti érzések összefogása (nem, nem mint a dzsobbik) egy eltalált választás volt a most már két éves reklámban, amivel egy kiadós mosolyt csaltak a magyar ember szája peremére. Nézzétek meg és bólogassatok hevesen, mert amit ez a szimpatikus srác mond, úgy ahogy van, teljes mértékben igaz. Éljenek a csajok!
Egyik-másik hasonló érzéseket kiváltó reklám volt, szintén a Sopronitól a vízilabda-válogatottat kiemelő kis kommersziálé, remek háttérzenével egybekötve. Itt már kezdték érteni a csíziót, hogy merre érdemes menni marketing terén. Mit éreztek amikor azt mondom, Magyar Vizilabda Csapat? Nagy betűvel írtam, mert megérdemlik, még mindig. Kijárt nekik a reklám bőven. Sőt azt is kérdezhetném, hogy a következő reklámban tényleg a sört reklámozzák?Inkább érzem azt, hogy a csapat dicsőségét emeli ki a kisfilm és csak mellékesen említik meg... ja igen, szeretjük a sört, szeressétek ti is.
Igen, szeretem a Sopronit, de nem csak ezért raktam ki csak velük kapcsolatban reklámokat. A kedvenc söreim dobogóján mindössze a harmadik hely jutott neki. A másodikon foglal helyet a Guiness, amit ritkán fogyasztok. Borsos ára miatt, első sorban. Na de a Guiness is tud ám reklámot alkotni! A fantázia elég szorosan ölelte át a készítők agyát mikor kitalálhatták. Vessétek rá igazságosztó szemeiteket az alábbi jútub videóra:
A nálam top 1, number ván, numero uno és még nem tudom hányféle módon kifejezhető első helyezett a cseh sörök királya a Pilsner Urquell. Az ő reklámjuk komolyabb hangvételű, mégis élmény látni egy ilyet. De komolyan. Nézzétek meg ti is, majd meglátjátok! Számomra külön piros pont a zenei és történeti választás a kisfilmben, a Vltava az egyik kedvencem.
Végezetül az egyik legújabb és legjobb sörreklámmal zárnám a cikket. A Heineken sose volt a kedvenc söröm. Sose ízlett, volt némi édeskés háttéraromája, ami az én cseh sörös ízlésemmel szemben nem állta meg a helyét. Persze mindig elvigyorodom, hogy a Heineken az egyetlen olyan márka ami képes vörös csillagot használni, mint szimbólum. Bátrak, mondhatnánk, de végül is kit érdekel? Aki szereti, az nem a csillagot nézi.
Itt a zene volt ami először megragadott, olyan laza, hogy szinte szétestem a székemben. Aztán persze jön a történet - mert minden reklámnak története van - ami a zenére rájátszik, a főszereplőnk - a szimpatikus szőrös arcú srác - jól hozza a szerephez illő alakítást. A történeti elemek és a díszlet rendkívüli választékosságot és fantáziát mutat, nem szólva a koreográfiáról. Azt hiszem, ez a videó definiálhatja azt az érzést, amikor valaki királyul érzi magát. Nézzétek és élvezzétek:
Most pedig, egészségetekre!<glutty, glutty, glutty, glutty....> Áh.. <elégedett mosoly>
szMilan 2011.02.27. 20:55:33
májer 2011.02.27. 21:00:32
Szubjektív 2011.02.27. 21:09:54
Legjobbakat a bloghoz, a kritikusok örök kritikusa,
a Fehér király
szMilan 2011.02.27. 21:17:07
májer 2011.02.27. 21:45:13
sopronis srácok... örök emlék:Dsztem haláli
kakaostekercses 2011.02.27. 22:25:38